Mediemarknaden förändras snabbt och vi har i uppdrag att följa och analysera medieutvecklingen och sprida kunskap om den till allmänheten. Det gör vi bland annat i våra årliga rapporter.
För dig som vill veta mer om medieutvecklingen


I Medieutveckling analyserar vi mediernas utveckling ur olika aspekter såsom ekonomi och konsumtion.
I en tidslinje över medielandskapet beskriver vi utvecklingen utifrån händelser som gett stora avtryck.
Genom att följa medieutvecklingen kan vi identifiera olika trender. Här presenterar vi aktuella trender.

Nu kan du se webbinariet från 20 oktober där Nordicom presenterade rapporten Medieekonomi 2021.

Medietillgänglighet 2022 försöker ge en övergripande bild hur tillgängligheten till medier ser ut genom att titta på hur utbudet ser ut för användarna, vilken teknik som fungerar och vad lagstiftningen säger.

I mediebloggen fördjupar vi oss i aktuella ämnen inom våra verksamhetsområden.
Varje år publicerar vi en rad rapporter och publikationer från vårt arbete inom medieområdet. Läs och ladda ner här.
Vi sammanställer statistik från olika källor. Här hittar du länkar till några av dem.